Ogłoszenie o pracę
- Tytuł ogłoszenia
- Nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze główny księgowy
- Stanowisko
- Główny księgowy
- Telefon
- Fax
- Data składania
- 2021-08-09
- Data wygaśnięcia
- 2028-07-27
- Tagi
- Województwo
- WARMIŃSKO-MAZURSKIE
- Powiat
- gołdapski
- Gmina
- Gołdap
- Miasto
- Gołdap
- Ulica
- ul. Jaćwieska
- Numer budynku
- 14a
DYREKTOR
Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Gołdapi
ogłasza nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze:
główny księgowy
w wymiarze 1 etat
Nazwa i adres jednostki:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gołdapi, ul. Jaćwieska 14A, 19-500 Gołdap
Wymagania niezbędne:
- Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia warunki określone w art. 54 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (DZ.U. z 2021r. poz. 305):
- ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, chyba, że odrębne ustawy uzależniają zatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych od posiadania obywatelstwa polskiego;
- posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego;
- ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
- nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
- spełnia jeden z poniższych warunków:
- ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
- ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,
- jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
- posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
- Nieposzlakowaną opinię,
- Umiejętność obsługi komputera w zakresie: programy księgowe, pakiet biurowy, poczta elektroniczna, Internet.
Wymagania dodatkowe:
- Biegła znajomość ustawy o finansach publicznych i rachunkowości;
- Biegła znajomość zagadnień rachunkowości budżetowej, przepisów podatkowych, płacowych oraz przepisów z zakresu ubezpieczeń społecznych;
- Znajomość przepisów z zakresu prawa samorządowego, kodeksu postępowania administracyjnego, zamówień publicznych, prawa pracy;
- Znajomość przepisów z zakresu pomocy społecznej ( ustawa o pomocy społecznej, ustawa o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej);
- Posiada umiejętności sporządzania danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia;
- Umiejętność pracy w systemach informatycznych, w tym w programach księgowych, sprawozdawczych i bankowych;
- Znajomość zasad sporządzania sprawozdań budżetowych, z operacji finansowych oraz sprawozdań finansowych;
- Znajomość zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych;
- Doświadczenie w pracy w jednostkach samorządu terytorialnego;
- Nieposzlakowana opinia;
- Odpowiedzialność, terminowość i dokładność w realizacji powierzonych zadań;
- Umiejętność podejmowania samodzielnych decyzji;
- Umiejętność współpracy w zespole;
- Odporność na stres;
- Komunikatywność;
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
- Prowadzenie ksiąg rachunkowych jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
- Sporządzenie sprawozdań finansowych, budżetowych, operacji finansowych oraz statystycznych;
- Prowadzenie rozliczeń z ZUS i US;
- Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
- Opracowanie projektów przepisów wewnętrznych;
- Opracowywanie planów finansowych oraz bieżąca kontrola ich wykonywania;
- Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
- Przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych;
- Nadzorowanie prawidłowego stosowania ustawy o zamówieniach publicznych
i zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości zawieranych umów; - Prowadzenie funduszu świadczeń socjalnych;
- Prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia;
- Odpowiedzialność za całokształt prac związanych z działalnością finansowo-księgową jednostki;
- Zapewnienie prawidłowego i terminowego obiegu dokumentów księgowych;
- Należyte przechowywanie i zabezpieczenie dokumentów księgowych, ksiąg rachunkowych oraz sprawozdań finansowych.
Wymagane dokumenty:
- List motywacyjny;
- Życiorys (CV);
- Kwestionariusz osobowy kandydata wg wzoru;
- Kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie;
- Kserokopie świadectw pracy dokumentujących staż pracy lub zaświadczenie w przypadku zatrudnienia;
- Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
- Oświadczenie kandydata o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- Oświadczenie, że kandydat nie był prawomocnie skazany za przestępstwa przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwa skarbowe;
- Oświadczenie kandydata, że nie był jak również nie jest karany karą pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o której mowa w ustawie z dnia 17 grudni 2004r.o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych;
- Klauzulę informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Gołdapi.
Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
- Praca w pełnym wymiarze czasu pracy na podstawie umowy o pracę na czas określony do 6 miesięcy z możliwością późniejszego zatrudnienia na czas nieokreślony;
- Praca związana z obsługą komputera powyżej 4 godzin dziennie powiązana z obsługą urządzeń biurowych;
- Praca na parterze w budynku posiadającym platformę schodową dla osób niepełnosprawnych.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych
W rozumieniu ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych informuję, że w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Gołdapi wynosił poniżej 6%.
Miejsce i termin składania dokumentów aplikacyjnych:
Dokumenty aplikacyjne należy złożyć w zaklejonej kopercie z dopiskiem: ,,Nabór na stanowisko głównego księgowego” w terminie do dnia 9 sierpnia 2021 r. do godz. 11.00. Dokumenty można złożyć osobiście w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Gołdapi, bądź przesłać pocztą na adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gołdapi, ul. Jaćwieska 14A, 19-500 Gołdap. Dokumenty nadesłane po upływie wyżej wymienionego terminu nie będą rozpatrywane (decyduje data wpływu do PCPR). Nie dopuszcza się możliwości przesyłania dokumentów aplikacyjnych pocztą elektroniczną. Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, CV należy opatrzyć klauzulą: ,,Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gołdapi w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (DZ.U.UE.L.2016.119.1.), ustawą z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 2019 r. poz. 1781) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych ( Dz. U. z 2019 r., poz. 1282 z późn. zm.)”.
Kandydaci wybrani w procesie rekrutacji zostaną telefonicznie poinformowani o terminie przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej, natomiast dokumenty osób niezakwalifikowanych zostaną odesłane. Nabór zostanie przeprowadzony zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych oraz ,,Regulaminem naboru kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze w tym wolne stanowiska kierownicze w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Gołdapi” stanowiącym załącznik do Zarządzenia Nr 13/2009 Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Gołdapi z dnia 22 czerwca 2009r. ze zm. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Gołdapi, w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Gołdapi oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie urzędu. Dodatkowe informacje o naborze można uzyskać pod numerem telefonu 87 615 24 74